Netflix se apucă să șteargă conturile, pentru binele tău: care sunt criteriile

de: Alexandru Puiu
22 05. 2020

Într-o mișcare fără precedent pentru gigantul american din domeniul streamingului, Netflix a anunțat că va începe să închidă conturile unui număr semnificativ de utilizatori.

În timp ce tu te-ai uitat la două seriale în weekend pe Netflix, foarte mulți abonați ai serviciului nu au mai văzut un film de un an sau chiar doi, deși achită constant plata abonamentului. În acest context, oficialii companiei au anunțat că vor începe să facă curățenie printre utilizatori.

Netflix a decis că nu își dorește să mai ia bani de la persoane care nu-i folosesc serviciului online, deși sunt abonate de mult. Ca urmare, a gândit un mecanism prin care va închide un număr mare de conturi în perioada imediat următoare. În principial, vor fi vizate două categorii de utilizatori. În cazul în care te-ai abonat în urmă cu mai mult de un an, dar nu te-ai uitat la nimic sau ești abonat vechi și nu ai vizionat nimic în ultimii doi ani, contul îți va fi șters.

Deoarece administratorii companiei sunt conștienți că unii vor să rămână abonați chiar dacă nu se uită niciodată la nimic, înainte să-ți fie șters contul, vei primi un avertisment în acest sens pe mail sau printr-o notificare pe mobil, în cazul în care ai instalată aplicația Netflix pe smartphone sau tabletă. De acolo, poți refuza închiderea abonamentului. Mai important este însă că, dacă nu răspunzi în niciun fel la mesajul cu pricina, contul îți va fi închis automat, fără niciun fel de intervenție din partea ta.

Deși ai crede că numărul celor care se află în această situație este infim către inexistent, te înșeli. Netflix preconizează că va scădea numărul abonaților cu câteva sute de mii, aproximativ 0,5% din întreaga baza de date cu utilizatori. Ca un detaliu drăguț, dacă decizi să te reabonezi în următoarele zece luni, profilele create, istoricul de vizionare și alte preferințe îți vor fi păstrate.